Dreptul la informare asupra asistenței medicale: pacienții au dreptul de a fi informați asupra serviciilor și metodelor terapeutice de care au nevoie și asupra posibilităților spitalului de a le oferi; au dreptul la adresabilitate liberă la asistența medicală, conform prevederilor legale; pacienții au dreptul de a cunoaște identitatea, statutul profesional și calificarea celor care asigură servicii de sănătate; pacienții au dreptul de a fi informați asupra facilităților de care dispune spitalul pentru asistența personală, siguranța și confortul lor.

Dreptul la îngrijire, ce include: pacienții au dreptul la îngrijirea sănătății la cel mai înalt standard, indiferent de statut social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice; respectarea percepțiilor în privința bolii, îngrijirii și tratamentului; posibilitatea de a lua decizii referitoare la îngrijirea lor în cunoștință de cauză, împreună cu personalul medical.

Obligațiile pacieților

În cadrul spitalului se interzice producerea de zgomote de orice natură care pot produce disconfort pacienților.

Pacienții au următoarele obligații:

  • Să respecte condițiile de disciplină ale spitalului;

  • Să folosească cu grijă bunurile ce le sunt puse la dispoziție, orice degradare fiind supusă regulilor de drept civil;

  • Să nu fumeze în rezervă sau pe holurile spitalului;

  • Să nu consume și să nu introducă băuturi alcoolice în spital;

  • Să poarte echipamentul de spital și să nu părăsească incinta spitalului în această ținută;

  • Să respecte regimul alimentar indicat de medic;

  • Să respecte programul de vizită pentru a nu perturba desfășurarea activității medicale;

  • Să păstreze curățenia în rezervă și în spațiile comune;

  • Să se adreseze în mod civilizat personalului medico-sanitar;

  • Să prezinte documentele necesare internării;

  • Să semneze contractul de prestări servicii medicale;

  • Să-și onoreze obligațiile financiare care rezultă din efectuarea planului de tratament.

Dreptul de acces la informațiile de natură medicală legate de persoana lor prin intermediul echipei medicale și al biletului de externare: pacienții au dreptul de a fi informați în legătură cu starea sănătății lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul și prognoza afecțiunii; informațiile se aduc la cunoștința pacientului într-o manieră adecvată capacității lui de înțelegere; în cazul cetățenilor străini, aceștia au dreptul de a primi informații într-o limbă oficială; au dreptul de a exprima liber opiniile cu privire la îngrijirile acordate în spital.

Dreptul la intimitatea și confidențialitatea tuturor informațiilor personale și medicale: informațiile medicale și identitatea pacientului sunt accesibile numai persoanelor care îl îngrijesc în mod nemijlocit; informațiile confidențiale sunt divulgate cu consimțământul expres al pacientului sau în cazul cercetărilor penale.

Dreptul de a fi informat cu privire la relația pacient-spital: informarea pacientului cu privire la reglementările legale, inclusiv asupra tarifelor practicate pentru servicii; dreptul de a li se respecta credințele, convingerile morale, culturale și religioase; dreptul de a fi tratați cu atenție, considerație și profesionalism.