Drepturile pacientilor

Pacientii au dreptul de a li se examina si rezolva plangerile intr-o maniera justa, eficienta, prompta.

  • au dreptul de a fi informati asupra serviciilor si metodelor terapeutice de care au nevoie si de posibilitatile spitalului de a le oferi;
  • au dreptul la adresabilititate libera la asistenta medicala, conform prevederilor legale;
  • pacientii au dreptul de a cunoaste identitatea, statutul profesional si calificarea celor care asigura servicii de sanatate;
  • pacientii au dreptul de a fi informati asupra facilitatilor de care dispune spitalul pentru asistenta personala, siguranta si confortul sau;
  • pacientii au dreptul la ingrijirea sanatatii la cel mai inalt standard, indiferent de statut social, varsta, sex, etnie, religie sau convingeri politice;
  • respectarea perceptiilor in privinta bolii, ingrijirii si tratamentului;
  • posibilitatea de a lua decizii referitoare la ingrijirea lor in cunostinta de cauza, impreuna cu personalul medical;
  • dreptul de a fi informati in legatura cu starea sanatatii lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul si prognoza afectiunii ;
  • informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-o maniera adecvata capacitatii lui de intelegere; in cazul cetatenilor straini, acestia au dreptul de a primi informatii intr-o limba oficiala
  • au dreptul de a exprima liber opiniile cu privire la ingrijirile acordate in spital;
  • informatiile medicale si identitatea pacientului sunt accesibile numai persoanelor care il ingrijesc in mod nemijlocit;
  • informatiile confidentiale sunt divulgate cu consimtamantul expres al pacientului sau in cazul cercetarilor penale;
  • informarea pacientului cu privire la reglementarile legale, inclusiv asupra tarifelor practicate pentru servicii;
  • au dreptul sa le fie respectate credintele, convingerile morale, culturale si religioase;
  • au dreptul sa fie tratati cu atentie, consideratie si profesionalism;